Zaprtje na dopustu

Zaprtje na dopustu

Po treh dneh popolnega odklopa in lenarjenja me je začela boleti glava, trebuh imam napet in počutim se brez energije. To pravzaprav zame ni nič nenavadnega. Ob spremembi kraja in podnebja imam običajno prve dni težave s slabo prebavo. Treba bo ukrepati!

Vir: simplywellblog.org

Vir: simplywellblog.org

Za marsikoga ni prav nič nenavadnega, da ima prve dni počitnic težave zaradi zaprtja.

Sprememba kraja in podnebja je za organizem neke vrste šok in lahko vpliva tudi na prebavo.

Z odhodom od doma pride do velikih sprememb v naših običajnih dnevnih aktivnostih, ki lahko porušijo ravnovesje v telesu in povzročijo motnjo v odvajanju blata. Telo se mora prilagoditi novemu ritmu spanja, gibanja in spremembam v prehrani.

Vir: kingofwallpapers.com

Vir: kingofwallpapers.com

Zaprtje pomeni redko iztrebljanje majhnih količin blata, ki ga spremlja mučno napenjanje ali pa izsušitev oziroma zatrditev blata, ki ji pravimo zapeka. Zaprtje je pogosta težava, ki pa le redko povzroči resne zaplete. Ker smo ljudje različni in imamo različne navade, je težko natančno določiti normalno število dnevnih iztrebljanj. Nekateri lahko iztrebljajo do trikrat na dan, drugi le enkrat do trikrat na teden, vendar je to za oboje normalno. Pozorni moramo biti takrat, kadar se pomembno spremenita količina blata in pogostost iztrebljanja ali pa se med samim iztrebljanjem spreminjajo lastnosti blata.

Vir: watchfit.com

Vir: watchfit.com

Pomaga, če pijemo več vode, saj tekočina zelo dobro vpliva na prebavo.

Mineralna voda z veliko magnezija deluje blago odvajalno, podobno tudi sadni in zelenjavni sokovi, če jih spijemo na tešče. Za boljšo prebavo izberemo hrano z več vlakninami, kot je na primer sveže in posušeno sadje, kislo zelje, žita in različna semena. Z jedilnika črtamo hrano z veliko maščobe, sir, čokolado, rdeče meso, pecivo in sladkarije, ki upočasnjujejo prebavo.

Fige in slive so že od nekdaj poznane kot naravno odvajalo, hkrati pa so bogate z vitamini, minerali in antioksidanti.

Privoščite si sveže, pri trdovratnejši zaprtosti pa pest suhih sliv ali fig zvečer namočite v vodo. Zjutraj pojejte sadeže in popijte tekočino. Varuhi naše prebave so tudi probiotiki, ki jih lahko uživamo kot prehransko dopolnilo, probiotične bakterije pa so tudi v fermentiranih mlečnih izdelkih, kot so jogurt, skuta in kislo mleko.

Vir: parkandrecreate.com

Vir: parkandrecreate.com

Prebavo spodbudi tudi telesna aktivnost in masaža trebuha v smeri urnega kazalca.

Čeprav smo prišli na počitek, si vzemimo čas za kratek sprehod, plavanje, kolesarjenje ali drugo obliko gibanja. S tem se bo spodbudilo naravno gibanje črevesja in pripomoglo k boljšemu počutju.Vedno pa ti ukrepi ne pomagajo.

Če zaprtje traja več dni, lahko vzamemo odvajalo.

Pri izbiri odvajala upoštevamo to, da lahko odvajanje časovno predvidimo, saj bi bilo zelo neprijetno, če nas preseneti, zlasti, če smo kje na poti. Svečke za odvajanje, ki jih vstavimo v črevo, delujejo hitro, že po 15 do 30 minutah. Zato so na dopustu prva izbira pri težavah z zaprtostjo. Primerne so tako za otroke kot za odrasle. Če se odločimo za odvajalne tablete ali sirup, pa moramo upoštevati, da njihov učinek nastopi šele čez 10 do 12 ur.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja