Sončne opekline

Sončne opekline

V teh nekaj dneh smo spoznali že vse sosede v kampu. Prav prijetna druščina smo, čeprav bi kdo rekel, da stari in mladi ne gredo skupaj. Kaj pa vem, mogoče sonce in morje vplivata na vse nas, da smo bolj strpni in sproščeni. Mladi in stari se zabavamo vsak po svoje in vsi skupaj. Najmlajši, kot je najin vnuček, se igrajo v pesku s kanglicami in lopatkami, iščejo rakce in nabirajo školjke v plitvi vodi ter veselo čebljajo med seboj. Seveda, vse pod budnim očesom nas staršev ali starih staršev. Malo večji imajo že malo več svobode. S starši se dogovorijo, kje bodo in kdaj se morajo javiti. Ne boste verjeli, točno ob dogovorjeni uri ali pa še malo prej, pridrvijo in si izborijo še eno urico svobode. Še malo večji, tisti, ki že nočejo več slišati, da so še otroci, pa se zabavajo po svoje. Vidimo se le pri zajtrku, kosilu in večerji. Starši jih ne obremenjujejo z obveznostmi, kar se meni zdi lepo. Naj imajo svobodo teh nekaj dni, počitnice bodo še prehitro minile.

Vir: paisefilhos.com.br

Vir: paisefilhos.com.br

Ima pa tudi svoboda svojo ceno. To je danes občutil na svoji koži eden od teh najstnikov. Sonce ga je močno opeklo po ramenih, zato bo dan ali dva moral delati družbo najmlajšim v senci. Izdelki za nego opečene kože iz naše potovalne lekarne bodo pomagali, pa tudi kakšna beseda ali dve o pravilni zaščiti pred soncem ne bosta odveč.

5 ukrepov, da nas sonce ne bi opeklo

1. Kožo zaščitimo s primernim mazilom

Pri izbiri mazila za zaščito kože pred soncem moramo biti pozorni na zaščitni faktor, na vrsto UV filtra in na mazilno podlago.

Vir: drtrevorcates.com

Vir: drtrevorcates.com

Zaščitni faktor (ZF) nam pove, kolikokrat dlje smo lahko izpostavljeni soncu v primerjavi z nezaščiteno kožo. To pomeni na primer: če bi bili na soncu nezaščiteni 5 minut,ne da bi nas sonce opeklo, nam ZF 20 omogoča, da se lahko na soncu zadržujemo brez neljubih posledic 20 krat 5 minut, to je 100 minut oziroma 1 uro in 40 minut. Večji kot je faktor, manjši delež sončnih žarkov doseže kožo.

Zelo pomembno je, da izdelek kožo ščiti tako pred UVA kot pred UVB žarki. To omogočajo posebne sestavine, anorganski in organski filtri. Če ste bolj nagnjeni k alergijam, izberite izdelke, ki pretežno vsebujejo anorganske (mineralne) filtre, saj ti odbijejo UV žarke in praktično ne prodirajo v kožo. Alergijo na sonce sprožijo UVA žarki, zato nekateri novejši izdelki za sončenje vsebujejo tudi antioksidante, ki zmanjšajo verjetnost, da bi se pojavila alergija.

Glede na tip kože izberemo izdelek s primerno mazilno podlago: mleko, krema, gel, oljna raztopina. Zelo koristna je tudi informacija ali je izdelek odporen na vodo.
Na čisto in suho kožo nanesemo zadostno količino mazila vsaj 30 minut pred izpostavitvijo soncu, in to ponavljamo potem vsaki dve uri in po vsakem kopanju.

2. Telo zaščitimo z ohlapnimi oblačili in pokrivalom

Zadoščajo lahka poletna oblačila, glavo pa zaščitimo s klobukom s širokimi krajci. Na trgu se dobijo tudi oblačila in kape z visokim zaščitnim faktorjem.

Vir: health.com

Vir: health.com

3. Posebno pozornost moramo nameniti zaščiti oči s kvalitetnimi sončnimi očali

Sončna očala morajo imeti oznako CE. Če pogledamo skozi njih pod kotom, se slika ne sme pačiti. Očalom mora biti priložen tudi certifikat o ustreznosti. Oznaka 100 % UV zaščita ni dovolj, običajno gre le za nanos UV zaščite, ki pa se s praskami odstrani.

Vir: huffingtonpost.com

Vir: huffingtonpost.com

Priporočljiv je tudi polarizacijski filter. Polarizacijski filter prepušča svetlobo zgolj v vertikalni ravnini in s tem zmanjša bleščanje predvsem z vodnih površin. Pri uporabi polarizacijskega filtra se oči tudi manj naprezajo.

4. Piti moramo veliko tekočine

Vir: worldnews.indywatch.org

Vir: worldnews.indywatch.org

Odrasel človek naj bi za normalno delovanje organizma popil od 2 do 2,5 L vode na dan. Poleti, ko je vroče in se potimo, in ob povečani telesni aktivnosti, pa potrebujemo še več tekočine.

5. Med 10. in 16. uro se zadržujemo v senci, ker so takrat sončni žarki najmočnejši

Koža nam bo hvaležna, če bomo po sončenju poskrbeli zanjo z oljem rakitovca, orehovim oljem ali oljem grozdnih pečk. Ta rastlinska olja vsebujejo naravni antioksidant, ki preprečuje nastanek prostih radikalov in zavira staranje kože. S kakavovim maslom pa si bomo zagotovili lepšo barvo.

Vir: onboard.com

Vir: onboard.com

5 ukrepov, ko nas sonce opeče

Čezmerna izpostavljenost sončnim žarkom povzroča na koži poškodbe, ki jih v začetni fazi opazimo kot rdečico, ta pa se lahko stopnjuje v oteklino, bolečino ali pekoč občutek, lahko se pojavijo tudi mehurji.

Vir: aol.com

Vir: aol.com

Ko opazimo, da koža postaja rožnata, se moramo takoj umakniti v senco. Vnetna reakcija nastane približno 30 minut po sončenju, najmočneje pa je izražena šele po 12 oziroma 24 urah.

1. Hlajenje opečene kože

Na opekline nanašamo hladne obkladke, saj na ta način hladimo kožo in lajšamo bolečine.

2. Nega opečene kože

Opečeno kožo negujemo z geli (na primer gel aloje vera) ali oljem šentjanževke. Odlično je tudi eterično olje sivke, ki ga dodamo v rastlinsko olje ali v gel aloje.

Izogibamo se milu. Milo suši in draži opečeno kožo. Če ga že uporabljate, naj bo čim bolj blago, predvsem pa pazite, da ga boste dobro sprali s telesa. Boljša alternativa je kopel v hladni vodi, ki ji za lajšanje bolečine, srbečice in vnetja lahko dodate skodelico belega ali jabolčnega kisa, ki blaži bolečine.

3. Oskrba hujših opeklin

Hujše opekline najprej hladimo s hladnim obkladkom. Bolečo, pordelo in srbečo kožo namažemo s sredstvi, ki hladijo in delujejo proti srbenju. V potovalni lekarni ne smeta manjkati Fenistil gel in Bepanthol losjon.

Vir: huffingtonpost.com

Vir: huffingtonpost.com

Fenistil gel vsebuje učinkovino, ki sodi v skupino antihistaminikov in jih uporabljamo za lajšanje srbenja pri kožnih boleznih, pri pikih žuželk, pri sončnih opeklinah in pri površinskih opeklinah. Gel dobro prodira v kožo. Srbenje in draženje mineta v nekaj minutah. Ima tudi lokalno anestetičen učinek.

Bepanthol losjon za telo hladi in blaži vzdraženo in pordelo kožo ter jo hkrati neguje. Vsebuje dekspantenol v obliki emulzije tipa olje v vodi. Voda iz emulzije na kožni površini hitro izhlapeva, kar deluje prijetno hladilno, dekspantenol pa koži pomaga, da se hitreje obnavlja, da zopet postane prožna in mehka. Dekspantenol hitro prodira v kožo, kjer se v njenih celicah biološko spremeni v pantotensko kislino – vitamin B5. To je eden izmed najpomembnejših vitaminov, ki jih koža potrebuje.

4. Oskrba mehurjev

Če so se na opečeni koži pojavili mehurji, to pomeni, da so opekline zares hude. Mehurjev ne smemo drgniti, saj je tako možnost okužbe veliko večja.

Vir: flickr.com

Vir: flickr.com

Lahko jih prebodemo s sterilizirano iglo in obrišemo s sterilno gazo. Če so mehurji zares veliki, je bolje, da obiščemo zdravnika.

5. Tekočina in počitek

Poskrbeti moramo, da telo dobi dovolj tekočine in hranilnih snovi za celjenje in obnovo poškodovane kože. Piti moramo veliko vode in uživati sadje, ki vsebuje velik delež vode (na primer lubenica, melona). Jemo uravnoteženo prehrano, ki koži zagotavlja vse hranilne snovi, ki so potrebne za njeno celjenje in obnavljanje.

Vir: nettenestea.com

Vir: nettenestea.com

Pomemben je tudi počitek. Zaradi opeklin je naš spanec manj kakovosten, pomagamo si lahko tako, da rjuhe potresemo z otroškim pudrom, ki bo zmanjšal trenje in drgnjenje opečene kože. Če nam noge zaradi opeklin zatekajo, jih med spanjem podložimo z blazino, da bodo nad nivojem srca. Otekline se bodo tako zmanjšale.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja